Butik med musik
Judy Garland, Van Johnson och tysta komedi-ikonen Buster Keaton spelar i denna underbara musikal där kärleken kan blomma mellan de mest osannolika par i "In the Good Old Summertime". När ensamma Veronica Fisher (Garland) sätter en annons i tidningen som inbjuder till korrespondens med en intelligent ung man, tänds kärleken mellan Fisher och Andrew Delby Larkin (Van Johnson), trots att de två aldrig träffas. Under tiden tar Fisher ett jobb på en lokal musikaffär - och arbetar med Larkin. De två ogillar aktivt varandra på jobbet, omedvetna om att de ivrigt skriver till varandra på natten.