Interna utredningar: Fall 137
Stéphanie, en utredare vid franska polisens avdelning för interna utredningar, sätts på ett fall som involverar en ung man som blivit allvarligt skadad under en hetsig och kaotisk demonstration i Paris. Även om hon inte hittar några bevis för olagligt polisvåld tar fallet en personlig vändning när hon upptäcker att offret kommer från hennes hemstad. Ju längre utredningen fortskrider, desto mer handlar frågan inte bara om vad som hände – utan om hur vi väljer att se på det som hände.