Jack the Giant Slayer
När en ung man av misstag öppnar upp en stängd väg mellan två världar blossar kriget mellan människor och jättar upp på nytt. Jack (Nicholas Hoult) måste bege sig till jättarnas rike för att rädda den kidnappade prinsessan Isabelle (Eleanor Tomlinson). I övriga ser vi bl a Ewan McGregor, Stanley Tucci och Bill Nighy.