Jesus Christ Superstar
En filmatisering av Tim Rices och Andrew Lloyd Webbers framgångsrika rockopera med samma titel. Vi får följa de sista dagarna i Jesus liv och hur han blev förrådd och korsfäst, allt sett ur Judas synvinkel. Regi: Norman Jewison. I rollerna: Ted Neeley, Carl Anderson, Yvonne Elliman, Barry Dennen, Bob Bingham m.fl.