John Halifax Gentleman
1938. Anpassad från romanen av Elizabeth Craik berättar den historien om John Halifax som, trots en ödmjuk början, blir en mycket respekterad lokal affärsman. Som delägare i ett bruk klarar han de turbulenta ekonomiska tiderna i början av 1800-talet.