Orkesterflöjtisten Susan Berlanger (Kristy McNichol - "Family," Lilla Darlings) är mycket självmedveten om skenan hon alltid har varit tvungen att bära på sitt ben. Trots att hennes fästman, Sam (Robert Carradine - Coming Home, The Big Red One), lovar henne sin odödliga kärlek, undrar Berlanger hur det skulle kännas att möta människor som inte känner henne som handikappad. Under en turné i Europa, låter Berlanger tillfälligt byta ut sin skena mot gips och åker mot skidbackarna. Hon påstår att hon brutit benet under skidåkning och Berlanger möter Peter Nichols (Michael Ontkeon--"Twin Peaks," Clara's Heart), som verkar bli kär i henne. Men kommer han att känna likadant när han får veta sanningen?