Kanarie
Canary utspelar sej 1985 , en tid med apartheid, religion och krig. Tonåringen Johan retas för sin vurm för brittisk new wave-musik och Boy George och blir plötsligt inkallad till lumpen. Där provsjunger han för arméns kör De Canaries, och under en turné ställs hans liv på ända när ljuv sång uppstår med en annan sångfågel.