Katedralen
Efter att ha blivit utesluten från sitt kloster på grund av att han inte passade in återvänder en spansk munk hem. Nedtryckt men inte besegrad bestämmer han sig för att förverkliga ett monumentalt projekt. Under 60 år, med knappt någon hjälp och utan arkitektonisk expertis, bygger han en gigantisk katedral av avfall och återvunnet material.