Kedi
Hundratusentals katter vandrar fritt omkring i storstaden Istanbul, och i tusentals år har det gått in och ut ur människors liv och bidragit till det som gör denna stad så unik. Här har katter alltid haft en speciell betydelse som rådgivare och bärare av lycka för stadens invånare. Katterna skänker glädje och mening till de utvalda personerna, som de själva valt att dela sin tid med, och de ger en unik möjlighet att reflektera över sina liv och sin plats i världen.