Keep
Gordon, en f.d. fyrvaktare och numera muesivakt på den nedlagda fyren, känner sig ensam och tänker på svunna tider. När Musa, en afghansk flykting knackar på, får Gordon äntligen det stöd han längtat efter. De två männen blir vänner och upptäcker varandras kulturer och liv med humor och vänlighet. Men när Gordon upptäcker Musas verkliga anledning till besöket, tvingar ett moraliskt dilemma honom att ifrågasätta hans gamla åsikter.