Keppi
Den unga Aava drömmer om att få en hund. Hennes skeptiske pappa sätter henne på prov för att se om hon är tillräckligt ansvarsfull. Om hon kan gå ut med en pinne i ett snöre i två veckor, ska han tänka på saken. När Aava tar sig an den märkliga utmaningen blir hon oväntat fäst vid pinnen. Under tiden växer spänningarna mellan hennes föräldrar. Aavas mamma tycker att makens underliga lösning är ett sätt att undvika beslutet, vilket röjer ett underliggande familjeproblem. Deras gräl når klimax och påverkar Aavas strävan på oväntade sätt.