Klumpfisken
Kesse är tredje generationens fiskare i det lilla blåsiga fiskelägret Hirtshals på Jylland. Nya lagar och global finanskris ökar pressen på traktens fiskare. Kesse sliter för att hålla sig flytande, men desperata tider kräver desperata åtgärder som leder till att han träffar marinbiologen Gerd. Trots att de är så olika faller de handlöst för varandra. Kesse står plötsligt inför det svåra valet att antingen kämpa vidare eller göra en nystart i livet.