Den sanna berättelsen om rebelliska 18-åriga Vera Brandes, som satsar allt på sin dröm. Mot sina föräldrars vilja tar hon en enorm risk - hon bokar Kölns operahus på egen hand för att locka dit världspianisten Keith Jarrett i januari 1975.