Krai
Den ryske regissören Aleksej Lapin har ett poetiskt och rapsodiskt tillvägagångssätt. Filmen är uppbyggd kring en falsk castingprocess för en historisk film som ska spelas in i byn. Denna premiss gör det möjligt för Lapin att interagera med byborna, som generöst delar med sig av sina historier och önskningar till kameran. Filmen växlar mellan observerade scener, samtal och poetiska intermezzon.