Fiktiv skildring av prins Charles kröning efter drottning Elizabeth II:s död. Arvtagaren och numera kung Charles III råkar i konflikt med det brittiska parlamentet. I rollerna: Tim Pigott-Smith, Oliver Chris, Richard Gouding, Charlotte Riley, Margot Leicester m.fl.