Leap of Faith: William Friedkin on The Exorcist
År 1973 släpptes William Friedkins stilbildande Exorcisten, filmen som satte sakral skräck på biokartan. Leap of Faith är en djupdykning i regissörens bakgrund och kreativa process, och en inblick i hur de andliga teman som återfinns i hans verk även format hans liv.