Life
Eddie Murphy spelar den snabbkäftade bedragaren Ray Gibson och Martin Lawrence spelar den konservative banktjänstemannen Claude Banks. När de två slår sig samman blir de genast den amerikanska söderns mest omaka par. För att försöka betala Rays skulder och rädda hans rykte reser de söderut med smuggelsprit för att tjäna snabba pengar.