När en tolvårig pojke ärver Minnesota Twins baseball-lag från sin farfar gör han vad alla unga baseballfans drömmer om ... Han gör sig själv till lagledare. En underhållande familjefilm med cameoroller av baseball ens hetaste stjärnor, inklusive Ken Griffey, Jr., Don Mattingly och Paul O'Neill. Medverkande är Luke Edwards, Emmy-vinnaren Timothy Busfield, Oscar och Emmy-vinnaren Jason Robards och John Ashton.