Livid
Sjuksköterskan Lucile gör sin praktik i en sömnig fiskestad där barn försvunnit under mystiska omständigheter. Hon hamnar å arbetets vägnar hos Jessel – tidigare aktad balettdansös som nu hamnat i koma – vars sagolika herrgård rymmer de vackraste tillhörigheterna. Lucile bestämmer sig för att tillsammans med sin pojkvän och dennes bror länsa huset på värdesaker, men blir med nattens intåg varse om att de klivit in i mörkrets hjärta… Alexandre Bustillo och Julien Maury slog ner som en komet i filmfestivalkretsar med becksvarta Inside. Nu följer de äntligen upp debutfilmen med en sant originell mardrömsvision, av regissörerna själva beskrivet som ett kärleksbrev till Dario Argento och Hammers skräckklassiker.