Lost Highway
En psykologisk thriller om saxofonisten Fred som efter att ha mottagit mystiska videoband anklagas för mordet på sin fru. När Fred sitter inspärrad i en fängelsecell förvandlas han plötsligt till en ung bilmekaniker vilket blir början till en gåtfull och mörk resa genom identiteter och verkligheter. Regi: David Lynch. I rollerna: Bill Pullman, Patricia Arquette, Balthazar Getty, Robert Blake, Robert Loggia m.fl.