Mär - A German Tale
Journalisten Leo Bernstein reser från Wien till Ruhrområdet där vargar ska ha setts på nytt. Han försöker ta reda på varför återkomsten av det här vilda djuret verkar ha en störande attraktionskraft hos många invånare. Efter att efterforskningen gått bet börjar allt fler bitar av en fiktiv saga slå honom och till slut uppsluka honom helt.