Metro Kadhal
I Metro Kadhal utlöser en dispyt om en repa på en cykel ett ömt och retfullt band mellan Saran och den kvicktänkta Vinutha. Från lekfulla missförstånd till sårbara bekännelser blommar deras stadsromans upp - tills hon plötsligt försvinner till Bangalore. Medan Saran letar efter sin "Vinu" i en stad med miljontals invånare fångar filmen kärleken som föds ur friktion, missade chanser och envis hopp.