Minioner & monster
Illumination utökar sitt roliga Minion-universum med ett tumultartat kapitel, där vi får träffa helt nya karaktärer i historiens största animerade filmserie. Det här är den stojiga, löjliga och helt sanna berättelsen om hur minionerna intog Hollywood som filmstjärnor, förlorade allt, släppte lös monster i världen och sen samarbetade för att försöka rädda jorden från det kaos de skapade.