Missing in Brooks County
Öknen är ett vapen. Varje år dör eller försvinner hundratals migranter i Brooks County i Texas på den farliga resan över gränsen från Mexiko. Saknad i Brooks County följer berättelserna om två familjer som letar efter sina nära och kära som försvann på fälten i länet i södra Texas. Det är ett gripande drama, men också ett djupt humant och nyanserat porträtt av människorättsarbetare, aktivister och poliser som konfronteras med konsekvenserna på liv och död med ett trasigt invandringssystem.