Mission to the Edge of Space: The Inside Story of Red Bull Stratos
I oktober 2012 drog flygtestprogrammet Red Bull Stratos till sig världens uppmärksamhet, när Baumgartner steg upp 3 862 mil över jordens yta med en massiv heliumballong. Iklädd endast en rymddräkt och tillräckligt med syre för endast 10 minuter på ryggen, hoppade han från ballongens kapsel och accelererade från 0 till 1357,6 km/t - Mach 1,25 - på bara 50 sekunder, innan han slutligen landade med fallskärm på jorden. Red Bull Stratos slog ett antal världsrekord, inklusive flera som satts av Kittinger 1960 och levererade värdefull vetenskaplig information för att förbättra säkerheten för framtida flygare och astronauter. Det var också den live-stream som visats mest i internets historia. Fascinationen fortsätter med denna andlöst spännande dokumentär, som avslöjar nya historier bakom kulisserna och visar bilder från projektets första dag och hela vägen genom fem års utveckling, inklusive dramatik som inte tidigare visats. Tittarna får efterlängtade detaljer om problemen med uppvärmningen av Baumgartner’s visir, som höll på att stoppa uppdraget och också höra intima anekdoter från teamet när de, för första gången i bild, ser tillbaka på upplevelserna.