Misstänkt
En kvinna har hittats mördad i Washington D.C. och polisen griper en hemlös, dövstum vietnamveteran (Neeson) nära brottsplatsen. Advokaten Kathleen Riley (Cher) får i uppdrag att försvara honom. Eddie Sanger (Quaid), som sitter i juryn, hittar själv bevis och mönster som kan komma till nytta för Riley, så de samarbetar med varandra, vilket är ett allvarligt lagbrott.