Monsieur Chocolat
Ett biografiskt drama om Rafael Padilla, även känd som Chocolat, som under tiden kring det förra sekelskiftet blev den förste svarte cirkusartisten i Frankrike. Tillsammans med den etablerade clownen Footit upplevde han stor framgång, men också berömmelsens baksida i en värld där han aldrig blev fullt accepterad på grund av sin hudfärg. Filmen bygger på verkliga händelser. Regi: Roschdy Zem. I rollerna: Omar Sy, James Thierrée, Clotilde Hesme, Olivier Gourmet, Alice de Lencquesaing m.fl. (Chocolat)