Mord i Nancy
Nancy, den franska art nouveau-huvudstaden är en stad där man kan strosa runt i stadskärnan längs med vackra fasader, promenera längs floden Meurthe, besöka stadens konstmuseum eller det kända torget Place Stanislas. Förutom när en död kvinna vars huvud har rakats och torterats till döds, hittas under en auktion med art nouveau-konst med det gammelfranska ordet för häxa, "guenoche" skrivet i blod. Polischefen Laurence Weber och kommissarien Chloé Guérin, hennes sons nya flickvän, utreder fallet.