Narrative
Adam är såld på idén att man bara lever en gång. Jenny å andra sidan ser livet som en gåva. Gemansamt tycks de endast ha att de båda undviker seriösa förhållanden. Adam vill ta reda på varför en smart tjej som Jenny inte ansöker till den skolan hon helst vill gå på. Men Adam har också problem. Hans rastlöshet har nästan haft ihjäl honom och Jenny är intresserad av att förstå varför. Medan de pratar börjar riktiga känslor växa mellan dem. Men kommer dessa känslor vara starkare än deras rädsla för separation? Kommer kärleken ha en chans?