Oliver!
Upplev Oliver Twists livliga äventyr i den här Oscarvinnande bearbetningen av Charles Dickens klassiska berättelse! Unge Oliver (Mark Lester) är ett föräldralöst barn som flyr det dystra livet på fattighuset och börjar leva på gatorna i 1800-talets London. Han tas omedelbart om hand av ett band gatuslynglar ledda av den älskvärde boven Fagin (Ron Moody), hans maniske medbrottsling Bill Sikes (Oliver Reed) och hans lojale lärling The Artful Dodger (Jack Wild). Under sin utbildning av ficktjuveriets finesser hittar Oliver en oväntad skatt... ett hem och en egen familj. Oliver! innehåller känslosam musik som inkluderar favoriter som ”Consider Yourself, ” ”Where Is Love?” och ”As Long As He Needs Me, ” och leder oss i jakten på kärlek, tillhörighet och heder bland tjuvar. Vinnaren av sex Oscars (1968), inklusive Bästa Film och Bästa Filmmusik kommer att stjäla ditt hjärta!