Ombord på Adamant
L’Adamant är ett unikt dagcenter beläget ombord på en stor husbåt på Seinefloden i hjärtat av Paris. Hit välkomnas personer med psykisk ohälsa och intellektuella funktionsvariationer. Personalen som driver verksamheten kämpar mot det sönderfall och den avhumanisering som drabbat den psykiatriska vården. Vinnare av Guldbjörnen 2023 på Berlinale 2023. En dokumentär av Nicolas Philibert.