Omen
En skräckfilm om den amerikanske ambassadören Robert och hans fru Kathy som bor i Rom. Efter en svår förlossning föder Kathy ett barn som dör men Robert erbjuds att byta ut det mot en annan nyfödd bebis, vilket han accepterar utan att berätta om bytet för Kathy. De döper barnet till Damien men när pojken är i femårsåldern börjar märkliga och otäcka händelser drabba familjen. Regi: Richard Donner. I rollerna: Gregory Peck, Lee Remick, Harvey Stephens, David Warner, Billie Whitelaw, Patrick Troughton m.fl. (The Omen)