Para:dies
I detta fängslande österrikiska drama skildras det fridfulla livet för ett lesbiskt par som bor i utkanten av Salzburg genom dokumentärfilmaren Amiras ögon. När hon fördjupar sig i deras relation utvecklar filmen, som regisseras av den begåvade Elena Wolff i hennes debut, en komplex berättelse om kärlek, identitet och den subtila dynamiken mellan makt och sårbarhet.