För att fira 50-årsjubileet av månlandningen, försöker den här dokumentärfilmen lösa det stora mysteriet: Var Snobben en topphemlig astronaut? Med Jeff Goldblum i huvudrollen som en självutgiven NASA-historiker och Ron Howard som sig själv, tar Snobben i rymden en kärleksfull och sorglös titt på NASA och Charles M. Schulz älskade Snobben-karaktärer.