Personal Best
Oscarsbelönade manusförfattaren Robert Towne (Chinatown) skrev och gör sin regidebut med berättelsen om två idrottare (spelade av Mariel Hemingway och 1976 olympiern Patrice Donnelly) som förälskar sig i varandra när de tränar inför olympiaden. Under träningen, kommer Chris och Tory nära varandra. Men när de tävlar i samma gren, hotar deras rivalitet att krossa relationen. Scott Glenn har även en roll.