Dieter Rams, designpionjär
I mer än femtio år har Dieter Rams lämnat ett outplånligt intryck på industridesignvärlden. Hans verk har berört miljontals människor; många har haft hans kaffebryggare, rakapparat, stereo, miniräknare, högtalare eller väckarklocka. Dieter Rams filosofi handlar om mer än bara design, den handlar om ett sätt att leva. Den handlar om att bli av med ett överflöd av prylar och bara leva med det du behöver. Filmen har originalmusik av den banbrytande musikern och producenten Brian Eno.