Raven's End
Anders (Thommy Berggren) is an aspiring writer who, along with his friend Sixten (Ingvar Hirdwall), is desperate to escape his working-class upbringing. Anders' father (Keve Hjelm) is an unemployed alcoholic and his mother (Emy Storm) slaves away at a laundry to support the family. A ray of hope comes Anders' way when he finishes his first novel and sends it to a publisher. But, after his girlfriend, Elsie (Christina Framback), gets pregnant, his future dims before his eyes once more.