Barbarernas hämnd
Sonjas fridfulla liv slås plötsligt i spillror då hennes föräldrar mördas av drottning Gedren, en härskarinna som regerar med hjälp av terror och som bär en talisman vars kraft kan förgöra hela planeten. Sonja ger sig iväg för att hämnas föräldrarnas död och får genom en uppenbarelse övernaturliga krafter. I gengäld måste hon dock lova att aldrig förälska sig i man som inte är starkare än hon själv. Under sökandet efter Gedren möter Sonja en man vid namn Kalidor, en främling med ovanliga krafter...