Rocket Perelman
Modebranschens jippon gick Jen (Liv Lisa Fries) på nerverna. Så hon ger sig ut på vägarna för att söka nya horisonter och hamnar på "Rocket Perelman", en kommun i Brandenburg, där Tobias (Tobias Lehmann) predikar ett annorlunda sätt att leva: lev fritt, var kreativ och följ din instinkt.