Run Uje Run
Run Uje Run is a 2020 Swedish comedy-drama film directed by Henrik Schyffert and written by and starring Uje Brandelius. It won three Guldbagge Awards, including Best Film. The story follows a pop star with Parkinson's disease. Run Uje Run marks Schyffert's feature film directorial debut. Brandelius' story is autobiographical.