Ruva
En skräckfilm om den tolvåriga gymnasten Tinja som gör allt för att behaga sin mamma, som i sin tur lever för att presentera bilden av en perfekt familj på sin blogg. En natt hittar Tinja ett ägg som hon tar med sig hem. Hon gömmer ägget och håller det varmt, och när det kläcks visar det sig innehålla något mycket oväntat. Regi: Hanna Bergholm. I rollerna: Siiri Solalinna, Sophia Heikkilä, Jani Volanen, Reino Nordin, Oiva Ollila, Ida Määttänen m.fl. (Pahanhautoja)