Savage
Från ungdomsfängelse, via våldsspiraler och vidare till brutal gängledare. Under Dannys uppväxt slits han mellan sin familj och kompisarna han skaffat på anstalten, och lyder snart bara gatans lag. Hans väg in i på brottets bana är lika självklar som våldsam. Kritikerrosade Savage skildrar den nyazeeländska gängkulturen genom nedslag i Dannys liv, och visar den mörka historien som varit verklighet för otaliga unga män.