Scream 2
Efter flytten till college tror Sidney Prescott (Neve Campbell) att hon äntligen kan lägga de fasansfulla morden som slog hennes tillvaro i spillror bakom sig … ända tills en copycat-mördare bestämmer sig för att göra en uppföljare! När den förskräckliga historien börjar upprepa sig står det klart för den ambitiösa journalisten Gale Weathers (Courteney Cox), polisen Dewey (David Arquette) och andra Scream-överlevare att de fångats i en skräckfylld intelligent intrig där ingen går säker – eller fri från misstanke!