Seberg
Seberg har inspirerats av sanna händelser knutna till filmstjärnan Jean Seberg, som var känd för filmer i den franska nya vågen och Breathless. Under sent 1960-tal började FBI att rikta sin uppmärksamhet mot henne bland annat på grund av hennes stöd för medborgarrättsrörelsen i USA och hennes romantiska förhållande med Hakim Jamal.