Semester på Hawaii
Några månader efter Toy Story 3 har Bonnie vinterlov och ska åka till Hawaii en vecka på semester med familjen. Leksakerna ser fram emot en veckas avkoppling, men Barbie och Ken blir avslöjade med att försöka stuva ner sig i Bonnies ryggsäck i hopp om att följa med till Hawaii. Bonnie lämnar dem dock hemma på sitt rum och Ken inser till sin stora förtvivlan att det inte blir någon resa till Hawaii. Barbie avslöjar för Woody att Ken tänkte ge henne den första kyssen på en strand vid solnedgången (som i en resebroschyr). Det inspirerar Woody, Buzz och resten av Bonnies leksaker att göra sitt bästa för att återskapa Hawaii för dem två.