Silent Forests
More than half of the Central-African forest elephant population has been decimated by poachers in the last decade. Following one of Cameroon’s first female eco-guards, a grassroots law enforcement group, a Congolese biologist, a reformed poacher and a Czech activist, this intimate, character-driven portrait gains remarkable access to an under-reported region, the Congo Basin, to understand the global poaching and ivory trade crises we face.