Simon
Ett hjärntvättningsexperiment utförs på en psykolog för att övertyga honom att han är en utomjording i den här knasiga komedin med Alan Arkin, Wallace Shawn, Fred Gwynne och Madeline Kahn i huvudrollerna. Simon (Arkin) är en pompös professor som utnyttjas för att sysselsätta en grupp genier i en tankesmedja. Becker (Austin Pendleton) leder de galna tänkarna när de hittar på befängda lekar för att roa sig i stället för att lösa globala problem. De övertygar Simon att han verkligen är en utomjording, men han lyckas smita undan och tar sin tillflykt till ett märkligt sällskap som leds av en före detta TV-chef (Adolph Green) vars bibel är TV-guiden. Simons liv blir inte lättare när han börjar jagas av armén, som har order att skjuta honom.