Skräcknatten
Träffa Jerry Dandridge. Han är söt, sexig och gillar att ligga och dra sig. Man skulle kunna tro att han är den perfekte grannen. Men innan man bjuder in Jerry på en nattfösare är det en sak man bör veta. Jerry föredrar sina drinkar varma, röda och direkt från halsvenen! Det är FRIGHT NIGHT, ett skräckfyllt skri med Chris Sarandon i huvudrollen som den förföriske vampyren och William Ragsdale som den desperate tonåringen som kämpar med att hålla Jerrys dödliga huggtänder borta från sin hals. Endast 17-årige Charley Brewster (Ragsdale) känner till Jerrys blodsugande hemlighet. När Charley inte kan få någon att tro på honom vänder han sig till TV-skräckvärden Peter Vincent (Roddy McDowall), som en gång var "Den store vampyrdödaren" på film. Kan dessa dödliga rädda Charley och hans hjärtevän Amy (Amanda Bearse) från den vredgade blodsugarens gaddförsedda omfamning? Om du älskar att bli skrämd kommer FRIGHT NIGHT...att ge dig ditt livs mardröm.