Spikes gäng
Lee Marvin ger en trollbindande prestation som en sårad bandit, vars uppsyn ses som romantisk av två ungdomar (Ron Howard och Gary Grimes). Efter att ha blivit omhändertagen av dem, tar banditen hjälp av de två under flera rån...endast för att bedra dem.