Superman and the Mole Men
Reportrarna Clark Kent och Lois Lane anländer till den lilla staden Silsby för att bevittna borrningen av världens djupaste oljekälla. Borren har dock penetrerat ett underjordiskt hem för en ras av små och håriga människor som kommer upp till ytan på natten för att se sig omkring. Det faktum att de lyser i mörkret skrämmer ortsbefolkningen som bildar en mobb som leds av den onda Luke Benson, som avser att döda de underliga människorna. Endast Superman kan förhindra denna tragedi.